Dofinansowanie  produkcji energii przyjaznej dla Å›rodowiskaGmina Rojewo prowadzi dziaÅ‚ania zmierzajÄ…ce do utworzenia lokalnego systemu zasilania ze źródeÅ‚ odnawialnych, czyniÄ…cego naszÄ… gminÄ™ niezależnÄ… energetycznie. PrzedsiÄ™wziÄ™cie oprócz wymiernych korzyÅ›ci finansowych przyczyni siÄ™ do zmniejszenia szkodliwych oddziaÅ‚ywaÅ„ energetyki na Å›rodowisko naturalne.

Jednym z planowanych do realizacji projektów jest umożliwienie mieszkaÅ„com skorzystania
z dofinansowania do budowy instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła
w budynkach mieszkalnych
. Wysokość dofinansowania stanowi do 50% kosztów kwalifikowanych.

Orientacyjny koszt instalacji fotowoltaicznej 5kW dla 4 osobowego domu jednorodzinnego
o powierzchni 100 m2 to okoÅ‚o 30 000,00 zÅ‚ brutto. Produkuje ona 4950 kWh/rok.

Orientacyjny koszt pompy ciepÅ‚a powietrze/woda 8-9kW dla 4 osobowego domu jednorodzinnego o powierzchni 100 m2 to okoÅ‚o 30 000,00 zÅ‚ brutto. Jej zapotrzebowanie na energiÄ™ elektrycznÄ… to 4800 kWh/rok

Instalacja obu urządzeń zapewnia energię elektryczną, ogrzewanie i ciepłą wodę uzyskaną
z darmowych odnawialnych źródeÅ‚ energii.

Aby skorzystać z szansy dofinansowania mikroinstalacji należy
zgłosić chęć udziału w projekcie wypełniając wstępną deklarację
dostępną na stronie internetowej www.rojewo.pl
lub w Urzędzie Gminy Rojewo, pok. 9a

Termin składania wstępnych deklaracji upływa z dniem 30 września 2017 r.

Informujemy, że z uwagi na limit Å›rodków finansowych brana bÄ™dzie pod uwagÄ™ kolejność zgÅ‚oszeÅ„.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel: 533 322 513

 

Wniosek - (mikroinstalacje fotowoltaiczne)

Wniosek - (pompy ciepÅ‚a typu powietrze/woda)

OR KRUS w Bydgoszczy przypomina, że od 1 października 2017 r. wiek emerytalny dla kobiet wyniesie 60 lat, a dla mężczyzn 65 lat.

Z uwagi na powyższe od dnia 20 wrzeÅ›nia 2017 r. wszystkie jednostki terenowe OddziaÅ‚u rozpocznÄ… przyjmowanie wniosków o emeryturÄ™ rolniczÄ….

Podstawowym kryterium pozytywnego rozpatrzenia wniosku o emeryturÄ™ rolniczÄ… jest:

ukończenie wieku emerytalnego,

podleganie ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu co najmniej przez 25 lat,

a w przypadku wniosku o wcześniejszą emeryturę rolniczą (przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego) jest:

osiągnięcie wieku 55 lat (dla kobiet) lub 60 lat (dla mężczyzn),

podleganie ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu co najmniej przez 30 lat,

zaprzestanie prowadzenia działalności rolniczej.

Do zÅ‚ożenia wniosku niezbÄ™dny jest również dowód osobisty/paszport, ważny
w dniu składania wniosku. Z uwagi na powyższe Oddział prosi wszystkich
potencjalnych Wnioskodawców o sprawdzenie, czy posiadany przez nich
dokument tożsamości nie stracił ważności.

Do wniosku należy zaÅ‚Ä…czyć komplet dokumentów (wskazany w zaÅ‚Ä…czniku Wykaz dokumentów). Dokumenty prosimy dostarczyć do OddziaÅ‚u w oryginale, a w przypadku samodzielnego wykonania kserokopii, w kopii z oryginalnym dokumentem do wglÄ…du.

Dodatkowo Wnioskodawca powinien przedłożyć wypełnione DRUKOWANYMI LITERAMI dokumenty:

wniosek o emeryturÄ™ KRUS SR-20,

kwestionariusz dotyczÄ…cy okresów podlegania ubezpieczeniu spoÅ‚ecznemu rolników oraz okresów podlegajÄ…cych zaliczeniu do tego ubezpieczenia KRUS SR-21A,

oświadczenie Wnioskodawcy w sprawie pracy w gospodarstwie rolnym - dotyczy okresu przed 1 stycznia 1983 r.,

Wszystkie ww. dokumenty prosimy sporządzić bez daty i podpisu - dane te muszą być uzupełnione w obecności pracownika KRUS.

W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika prosimy przedłożyć do wglądu pełnomocnictwo sporządzone w formie pisemnej.

OddziaÅ‚ wyjaÅ›nia, że zgÅ‚oszenie siÄ™ z wypeÅ‚nionym wnioskiem, kwestionariuszem    i kompletem dokumentów przyspieszy czas wydania decyzji. 

Formularze sÄ… dostÄ™pne również na stronie internetowej KRUS www.bip.krus.uov.pl - sekcja: Formularze i wnioski.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z jednostkami prowadzącymi sprawy emerytalne:

OR KRUS w Bydgoszczy, tel. 52/ 341 52 61-66,

PT KRUS w GrudziÄ…dzu, tel. 56/ 462 12 41-46,

PT KRUS we Włocławku, tel. 54/ 233 33 56.

ZachÄ™camy również do spotkaÅ„ z pracownikami OddziaÅ‚u podczas dożynek organizowanych w województwie kujawsko-pomorskim. Pracownicy bÄ™dÄ… sÅ‚użyli PaÅ„stwu pomocÄ… na stoiskach KRUS.

Zastępca Dyrektora ds. Świadczeń
OR KRUS w Bydgoszczy
mgr Roman Kujawa

Załączniki:

Wykaz dokumentów

Kwestionariusz_wzór

Kwestionariusz

Wniosek o emeryturÄ™ KRUS SR-20 Wzór

Wniosek o emeryturÄ™ KRUS SR-20

Lipiec
Lipiec
Lipiec

Zarząd Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania

Czarnoziem na Soli ogÅ‚asza nabór

na wolne stanowisko pracy w biurze LGD

 

Określenie stanowiska pracy: Dyrektor Biura

Forma zatrudnienia: Umowa o pracÄ™ (1 etat)

 

  1. Opis stanowiska pracy: Dyrektor Biura jest odpowiedzialny za prawidłowe zarzadzanie sprawami Stowarzyszenia w ramach posiadanych uprawnień
    i kompetencji, nie zastrzeżonych przez inne organy Stowarzyszenia.
  2. Wymagania konieczne do ubiegania siÄ™ o ww. stanowisko:
  • wyksztaÅ‚cenie wyższe;
  • udokumentowane doÅ›wiadczenie w przygotowaniu projektów finansowych
    ze Å›rodków europejskich;
  • bardzo dobra znajomość obszaru LGD Czarnoziem na Soli;
  • znajomość procedur funkcjonowania organizacji spoÅ‚ecznych;
  • dyspozycyjność;
  • kreatywność i umiejÄ™tność bycia liderem.
  1. Wymagania dodatkowe;
  • Prawo jazdy kat. B,
  • UmiejÄ™tność planowania, sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji,
  • Komunikatywność, umiejÄ™tność wspóÅ‚pracy,
  • Samodzielność, rzetelność, dokÅ‚adność, odpowiedzialność.
  1. Do obowiÄ…zków Dyrektor Biura należy w szczególnoÅ›ci:
    1. wykonywanie uchwaÅ‚ Walnego Zebrania CzÅ‚onków oraz ZarzÄ…du Stowarzyszenia,
    2. prowadzenie spraw Stowarzyszenia,
    3. prowadzenie procesu naboru kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy;
    4. gromadzenie i udostÄ™pnianie dokumentów z zakresu dziaÅ‚ania Stowarzyszenia,
    5. przygotowywanie materiaÅ‚ów na Walne Zebranie CzÅ‚onków oraz posiedzenia ZarzÄ…du,
    6. nadzór nad przygotowaniem materiaÅ‚ów na posiedzenie Rady,
    7. sporzÄ…dzanie protokoÅ‚ów i odpisów podjÄ™tych uchwaÅ‚ przez organy Stowarzyszenia i dorÄ™czanie ich uprawnionym osobom,
    8. nadzór nad prowadzeniem dokumentacji czÅ‚onkowskiej Stowarzyszenia,
    9. nadzór nad przygotowaniem naborów wniosków prowadzonych w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju (LSR),
    10. nadzór nad wdrażaniem, rozliczaniem i kontrolÄ… projektów grantowych, realizowanych w ramach LSR,
    11. nadzór nad wdrażaniem pozostaÅ‚ych projektów, realizowanych w ramach LSR oraz innych źródeÅ‚ finansowania,
    12. nadzór nad prowadzeniem dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników Biura, wspóÅ‚uczestniczenie w systemie szkoleÅ„;
    13. nadzór nad udzielaniem potencjalnym beneficjentom wszelkich informacji dotyczÄ…cych sposobu przygotowywania i skÅ‚adania wniosków
      o dofinansowanie,
    14. nadzór nad prowadzeniem monitoringu wdrażanych operacji,
    15. zatwierdzanie wniosków o pÅ‚atność pod wzglÄ™dem merytorycznym,
    16. nadzór nad  przygotowywaniem odpowiednich sprawozdaÅ„,
    17. nadzór nad organizacjÄ… pracy Rady Stowarzyszenia oceniajÄ…cej operacje realizowane w ramach LSR,
    18. nadzór nad sporzÄ…dzeniem informacji z kontroli dla  ZarzÄ…du,
    19. nadzór nad prawidÅ‚owoÅ›ciÄ… sprawdzania koÅ„cowych rozliczeÅ„ rzeczowych pod wzglÄ™dem zgodnoÅ›ci z warunkami Umów o przyznanie pomocy,
    20. przyjÄ™cie sprawozdania z wykonania projektów pod wzglÄ™dem rzeczowym
      i finansowym,
    21. przygotowanie informacji o nieprawidłowościach stwierdzonych w trakcie kontroli dla Zarządu Stowarzyszenia,
    22. przygotowanie propozycji procedur i instrukcji dotyczÄ…cych kontroli,
    23. nadzór nad prowadzeniem dziaÅ‚aÅ„ informacyjnych, promocyjnych
      i kulturalnych związanych z obszarem LGD, realizacją LSR oraz działalnością Stowarzyszenia,
    24. nadzór nad przygotowaniem udziaÅ‚u Stowarzyszenia w targach, konferencjach, szkoleniach, imprezach spoÅ‚eczno-kulturalnych i innych wydarzeniach mogÄ…cych pomóc w promocji Stowarzyszenia,
    25. wspóÅ‚praca z mediami – w tym odpowiadanie na interwencje i organizowanie konferencji prasowych,
    26. nadzór nad prawidÅ‚owym funkcjonowaniem i aktualizacjÄ… stron internetowych Stowarzyszenia,
    27. nadzór nad przygotowaniem imprez wewnÄ™trznych Stowarzyszenia,
    28. organizowanie szkoleń, konferencji i innych imprez zaplanowanych przez Stowarzyszenie,
    29. koordynacja działań związanych z aktualizacją Lokalnej Strategii Rozwoju,
    30. inicjowanie i prowadzenie dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych ze wspóÅ‚pracÄ… miÄ™dzyregionalnÄ… i miÄ™dzynarodowÄ…,
    31. nadzór nad prowadzeniem dziaÅ‚aÅ„ z zakresu aktywizacji i animacji spoÅ‚eczno-kulturalnej,
    32. koordynowanie projektów wspóÅ‚pracy.

 

  1. Wymagane dokumenty:

- CV,

- list motywacyjny,

- kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych wyksztaÅ‚cenie,

- kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych dotychczasowe zatrudnienie (umowy o pracÄ™ i/lub umowy cywilno-prawne),

- kopie dokumentów poÅ›wiadczajÄ…cych posiadanie wymaganych kwalifikacji oraz dodatkowych umiejÄ™tnoÅ›ci,

- oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.

 

  1. Dodatkowe informacje:

Wymagane dokumenty aplikacyjne: CV i list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulÄ…: „Wyrażam zgodÄ™ na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie
z ustawÄ… z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity
z 2002 roku, Dz. U. Nr 101, poz. 926 ze zm.)”.

  1. Etapy konkursu:
  • ZÅ‚ożenie dokumentów przez kandydatów;
  • Weryfikacja dokumentów zÅ‚ożonych przez Kandydatów;
  • Rozmowa kwalifikacyjna;
  • OgÅ‚oszenie wyników.

 

  1. Miejsce pracy:

Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli

ul. Poznańska 133a lok. 106

  1.  InowrocÅ‚aw

 

  1. OkreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w biurze LGD w dni robocze
w godzinach 8:00 do 14:00 lub pocztÄ… (decyduje data wpÅ‚ywu do biura) na wyżej wymieniony adres w terminie do dnia 18 lipca 2017 r. do godz. 14.00

 

Aplikacje niekompletne oraz aplikacje, które wpÅ‚ynÄ… po wyżej okreÅ›lonym terminie, nie bÄ™dÄ… rozpatrywane. O zakwalifikowaniu siÄ™ do rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostanÄ… powiadomieni telefonicznie w terminie do 19 lipca 2017 r. do godz. 15.30.

 

 Informacje o ostatecznych wynikach naboru zostanÄ… umieszczone na stronie internetowej Lokalnej Grupy DziaÅ‚ania Czarnoziem na Soli (www.czarnoziemnasoli.pl).